RODO jest
unijnym prawem regulującym zasady ochrony danych osobowych, które stosujemy od
25 maja 2018 r. Od tego dnia nasza placówka przestrzega zasad określonych w
RODO.
Pełna nazwa
RODO: Rozporządzenie Parlamentu
Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony
osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie
swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
KTO JEST ADMINISTRATOREM DANYCH?
Administratorem
Państwa danych osobowych jest: Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej z siedzibą: Nawojowa ul. Ogrodowa 12.
Nasze dane
kontaktowe: adres e-mail: spzoznawojowa@poczta.onet.pl, tel +48 18 445-70-13
Administrator
danych jest odpowiedzialny za bezpieczeństwo przekazanych danych osobowych oraz
przetwarzanie ich zgodnie z przepisami prawa.
W JAKIM CELU I NA JAKIEJ PODSTAWIE
PRAWNEJ WYKORZYSTUJEMY DANE?
Państwa
dane osobowe uzyskane podczas rejestracji będziemy wykorzystywać w celu
wykonywania działalności leczniczej, w tym udzielania świadczeń zdrowotnych,
prowadzenia dokumentacji medycznej oraz wykonania ciążących na nas obowiązkach
prawnych. Obowiązki te określają przepisy prawa regulujące działalność
podmiotów leczniczych, w szczególności ustawa o prawach pacjenta i Rzeczniku
Praw Pacjenta (zgodnie z art. 6 ust. lit. c oraz art. 9 ust. 2 lit. h RODO).
Podanie
wszystkich danych zawartych w deklaracji NFZ jest wymogiem ustawowym i jest
niezbędne do udzielania świadczeń zdrowotnych. Odmowa ich podania uniemożliwi
udzielenie tych świadczeń przez naszą placówkę.
JAK DŁUGO BĘDZIEMY WYKORZYSTYWAĆ DANE?
Dane
będziemy wykorzystywać przez okres udzielania świadczeń zdrowotnych oraz przez
okres, w którym przepisy ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta
nakazują nam przechowywać dokumentację medyczną. W zależności od rodzaju
dokumentacji będzie to czas nawet do 30 lat.
JAKIE MAJĄ PAŃSTWO PRAWA?
Mogą
Państwo złożyć do naszej placówki wniosek o:
·dostęp do danych osobowych (informację o
przetwarzanych danych osobowych oraz kopię danych),
·sprostowanie danych, gdy są one nieprawidłowe,
·usunięcie lub ograniczenie przetwarzania danych
osobowych.
Mają
Państwo także prawo wnieść skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
jeżeli uważają Państwo, że przetwarzanie Państwa danych osobowych narusza
przepisy prawa.
KOMU PRZEKAZUJEMY PAŃSTWA DANE?
Z
zachowaniem wszelkich gwarancji bezpieczeństwa danych, Państwa dane możemy
przekazać – oprócz osobom upoważnionym przez Administratora danych - innym
podmiotom, w tym:
·innym podmiotom leczniczym w celu zapewnienia
ciągłości leczenia oraz dostępności świadczeń zdrowotnych;
·dostawcom usług technicznych i organizacyjnych
umożliwiających udzielanie przez naszą placówkę świadczeń zdrowotnych (w
szczególności dostawcom usług teleinformatycznych, dostawcom sprzętu
medycznego);
·innym podmiotom przetwarzającym je w naszym imieniu
(np. laboratoriom medycznym)
JAK MOŻNA SIĘ Z NAMI SKONTAKTOWAĆ W
SPRAWIE OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH?
Nasza
placówka wyznaczyła Inspektora Ochrony Danych, z którym mogą się Państwo
skontaktować się za pośrednictwem poczty elektronicznej: iod_rodo@wp.pl